Om bantning

Letar du efter inspiration för att gå ner i vikt? Behöver du motiveras för din din viktminskning?
Bantningsguiden hoppas kunna hjälpa dig på traven genom att lista de vanligaste bantningsmetoderna som alla talar om. Många människor har börjat banta för att bara kort därefter falla tillbaka i sina gamla mönster och går upp i vikt igen. Att banta är ingenting du ska göra under för långa perioder, bantning är endast till för att komma i form och sedan är det upp till dig att bibehålla formen genom regelbunden motion samt nyttig, god och varierande kost. Glöm inte det!

Flera hundra olika metoder

Metoderna är otaliga och även om många av dem har samma grundläggande principer så finns det kanske någon speciell diet eller metod som passar dig allra bäst.

Att kombinera en nyttig diet med motion är det bästa utgångsläget och du ser resultat snabbare än om du utesluter motionen. Om du av en eller annan anledning inte har möjlighet att motionera p g a något handikapp eller tidsbrist så presenterar vi här på sidan mängder med dieter som kan hjälpa dig att gå ner i vikt ändå. Det vanligaste misstaget vi människor gör när vi försöker gå ner i vikt är att avbryta bantningen för tidigt och snabbt gå upp alla kilon igen.

Bestäm dig redan idag, håll ditt löfte och se resultat så småningom!

Motivation

Lider du av kraftig övervikt eller känner att du bara behöver gå ner några kilo för att komma i form så är den gemensamma nämnaren motivation! Ursäkterna till att falla tillbaka i sitt gamla mönster är många och de är det enskilt största ursäkterna till att du ska tappa motivation och misslyckas med din bantning.

Ursäkterna ska bli din värsta fiende redan nu!